Mijn eerste duikervaring

Dat ik gek ben op Griekenland is geen geheim. Ik probeer minstens één keer per jaar naar een ander eiland te gaan. Zo stond Corfu ook al lang op mijn lijstje. In juni 2013 mochten vriendjelief en ik maar liefst 8 dagen genieten van dit prachtige eiland. Naast het typische Griekse leven vind je hier ook veel Italiaanse invloeden. Dat maakt het eiland net iets anders.

Jasper - Corfu 2013

Op Corfu heb ik mijn eerste duikervaring gehad. Wat ontzettend gaaf! Het lijkt wel of je onder water in een compleet andere wereld bent.

’s Morgens om 10.00 uur moesten wij klaarstaan en kwam duikinstructeur James ons bij het appartement ophalen. We werden naar een haven gebracht. Daar stonden nog twee stelletjes te wachten die ook mee gingen duiken. We werden per boot naar de duikschool gebracht. Dat op zich was al een ervaring. We vlogen over de golven en ik vond het nu al leuk!

boot - Corfu 2013

De duikschool lag aan een strandje waar je alleen per boot kon komen. Hartstikke leuk. Na een uitleg over hoe duiken in z’n werk gaat, werd ik toch wel een beetje zenuwachtig. Het blijft toch raar om te kunnen ademen onder water. De duikpakken mochten aan en met een zuurstoffles van 8 kilo op onze rug gingen we het water in. Eerst moesten we in het ondiepe oefenen om te ademen. We hebben zo gelachen. Ik viel namelijk iedere keer naar achteren met die zware zuurstoffles op mijn rug.

IMG_0098

We waren uitgeoefend en ik stond te popelen om te beginnen. James ging met ons mee en boven ons zwommen twee andere instructeurs. Blijkbaar kunnen ze aan je bubbels zien of je goed ademt. Zo niet, wordt je weer naar boven gehaald en mag je het nog een keer proberen.

Het duiken is geweldig. De rust die je onder water vindt, vind je volgens mij nergens anders. Er is zoveel moois te zien en op een gegeven moment zwommen we zelfs tussen een school vissen. Helemaal geweldig!

Duiken - Corfu 2013

Ik ben helemaal fan geworden van duiken. Mijn duikbrevet tijdens een duikvakantie halen staat nu hoog op mijn bucketlist. Ik kan niet wachten!

Heb jij wel eens gedoken?

6 gedachtes over “Mijn eerste duikervaring

    • Ik heb één keer gedoken, in Corfu. En ik vond het zo geweldig! 10 jaar geleden durfde ik het kinderbadje nog niet eens in, haha. Dus stiekem wel trots op mezelf. Sterker nog; ik wil m’n duikbrevet nu ook halen!

  1. Wat gaaf. Ik ben nog nooit in Griekenland geweest, maar dat wil ik graag! (Dat staat ook op de planning voor oktober trouwens!). Duiken heb ik nog nooit gedaan, en het lijkt me ook wat eng eigenlijk. Die diepe donkere zee beangstigt me een beetje. Maar snorkelen vond ik wel super vet, dus het trekt me eigenlijk ook weer wel 🙂

    • Ik ben werkelijk waar VERLIEFD op Griekenland! Alles is daar leuk, het eten (duuuhhh!), de mensen, de natuur en ook de geschiedenis. En vooruit, ze hebben daar heel veel ezels en die zijn nou eenmaal leuk! Als je voor t eerst gaat duiken mag je nog niet zo heel diep en is t ook niet zo donker. Maar wel adembenemend mooi! Waar ga je in oktober naartoe? 🙂

  2. Pingback: Wishlist: De Azoren | Maud geniet!

Geef een reactie

