Boek: Typisch jij! – Anja Beerenpoot, Petra van Hartskamp & Elvira Out

Een tijdje geleden hebben wij op het werk een DISC-analyse gehad. Naar aanleiding van een aantal vragen, en uiteraard mijn antwoorden, zou hier mijn karakter uit moeten komen. Ik verbaasde me hier enorm over. Veel uitkomsten waren erg herkenbaar voor mij. Leuk!

Een misschien nog wel leukere spiegel van jouw karakter is het boek ‘Typisch jij!’. Dit boek beschrijft 7 typen ‘Vrouw van Nu’. Op www.femalefactor.nl vul je 15 vragen in en aan de hand daarvan komt hier het type vrouw uit wat jij zou moeten zijn. Het type vrouw dat je bent wordt verder toegelicht in ‘Typisch jij!’. Hier komen verschillende situaties naar voren: karaktereigenschappen, woonomgeving & gezin, vrije tijd, liefde & vriendschappen, werk en nog veel meer. Daarnaast worden ook tips omgegeven met eventuele valkuilen, maar ook tips om nog meer te genieten.

Ik deed de test en, net als bij de DISC-analyse, kwam ik veel herkenbare situaties tegen.

Typisch Maud - Passion Diva

Typisch Maud – Passion Diva

Volgens deze test ben ik de ‘Passion Diva’. Eerlijk is eerlijk, ik kan me niet in alle situaties verplaatsen. Maar veel komt toch wel aardig in de buurt.

Wat is erg herkenbaar?

  • Levenslustig. In het boek wordt beschreven dat ik hou van lekker eten en graag naar plekken ga waar ik nog nooit ben geweest. Op deze plaatsen kan ik lekker luieren in een hangmat, maar wil ik ook graag de cultuur van het land ontdekken. En ik heb iets met de zee.
  • Genietend. Niet voor niets heet mijn blog ‘Maud Geniet!’.Een Passion Diva kan als geen ander vol overgave genieten van het leven’, zo wordt beschreven in het boek. ‘Waar veel mensen simpelweg vergeten om te genieten, heb jij aandacht voor wat er om je heen gebeurt.’ Daarnaast vind ik het heerlijk om mijn zintuigen te laten prikkelen.
  • Allergisch voor saai en alledaags. So true! Als iedere dag van A tot Z helemaal hetzelfde zou zijn, zou ik na 3 dagen al gek worden. Ik hou van afwisseling en vind het leuk om me iedere keer op een ander project te storten.
  • Werken. Dit kwam ook al uit de DISC-analyse en hier wordt het nogmaals bevestigd. Ik ben een echte teamplayer en als ik het ergens niet mee eens ben wil ik mijn mening graag ‘doordrammen’. Saai en alledaags wil ik ook graag vermijden op het werk.
  • Wonen. ‘Passion Diva woont graag in een dynamische omgeving die haar prikkelt en voedt. In het huis van Passion Diva kom je ogen tekort: ieder hoekje is gevuld. Je vindt er veel verschillende stijlen door elkaar heen.’ Ookal zijn we net verhuisd en is het nog niet helemaal klaar, hier kan ik me absoluut in vinden! Ik vind eigenlijk iedere woonstijl leuk en interessant en ‘mix&match’ vind ik heerlijk!

Wat is niet herkenbaar?

  • Mode, beauty en consumptiegedrag. ‘Voor jou als Passion Diva’ is mode een manier van leven.’ Hell no! Ik heb er zelfs vrij weinig mee. Nieuwe kleren vind ik leuk, maar winkelen is bijvoorbeeld absoluut niet mijn hobby. Soms heb je dingen nodig en helaas kun je het dan niet meteen vinden, in één woord verschrikkelijk!
  • Liefde & relatie. ‘Liever ben je een vrouwelijke Don Juan die het spel beheerst van de verovering.’ Het boek beweert zelfs dat ware liefde (volgens de Passion Diva) begint met liefde voor jezelf en dat ik verliefd kan zijn op mezelf. Hmm.. Hier kan ik me toch niet echt in vinden.

Uiteraard worden er nog veel meer aspecten in het boek besproken die wel of niet herkenbaar zijn. Alles bij elkaar vind ik het een erg leuk boek en raad ik het iedereen aan. Een spiegel voor krijgen is soms niet verkeerd en brengt je weer met twee benen op de grond :-).

Het boek is onder andere te bestellen op Bol.com en Managementboek.nl.

Een gedachte over “Boek: Typisch jij! – Anja Beerenpoot, Petra van Hartskamp & Elvira Out

Geef een reactie

