Voorpret: Zeilen in Nederland

Nog geen maand geleden zat ik bij vriendjelief te zeuren dat ik graag eens wilde zeilen. Ik had zelfs al een hele planning gemaakt. Maar helaas zag vriendjelief het niet zitten en hebben we Brugge geboekt (ook geen probleem trouwens).. Maar toch kan ik straks eindelijk één van de vele items op m’n bucketlisten afstrepen.

5 & 6 juli mag ik namelijk gaan met Holland Sail gaan zeilen tijdens de Tall Ship Race Harlingen! Het zeiltripje vindt plaats op het prachtige schip ‘De Grote Beer’.

De Grote Beer - zeilschip

We zullen vertrekken uit de haven van Makkum en eindigen in Harlingen. Daar zullen we de schepen die meedoen aan de Tall Ship Race bewonderen en het (blijkbaar) leuke Harlingen bekijken. Vervolgens gaan we met ‘De Grote Beer’ terug naar Harlingen, gevolgd door een diner en een overnachting.

Ik heb er onwijs veel zin in en vind het behoorlijk spannend. Gelukkig is zeilervaring niet vereist (fiieeuww!). Mijn ervaringen over dit bucketlist-item zullen jullie hier snel terug kunnen lezen!

Mocht je zeiltips voor mij hebben, zijn deze uiteraard welkom!

3 gedachtes over “Voorpret: Zeilen in Nederland

  1. Pingback: Genietmomentjes – Juni 2014 | Maud geniet!

Geef een reactie

