Boek: Een idioot groene roadtrip – Aranka van der Pol

Laatst won ik via stopandshare.nl het boek ‘Een idioot groene roadtrip’ van Aranka van der Pol. Ik was zo blij als een kind, want dit boek leek mij helemaal geweldig. En nee, niet omdat het over duurzaam reizen gaat. Want eerlijk is eerlijk.. Stiekem heb ik helemaal niks met duurzaam reizen. Het boek leek mij wél leuk omdat het zo’n avontuur is..

Aranka ging namelijk, samen met haar hond Ki, van Amsterdam naar Faro met een elektrische tuktuk. Deze moest iedere 50 a 80 km opgeladen worden. Nou, zo’n wereldreis (want dat gevoel moet je haast wel hebben met zo’n vervoersmiddel) wilde ik wel graag lezen. En ik ben zo blij dat ik het heb gelezen, want wat is het een heer-lijk boek! Ik had het echt veel te snel uit en daar baal(de) ik enorm van.

Aranka schrijft leuk, vlot en herkenbaar. Ze schrijft op een manier dat ik op een gegeven moment zelf het gevoel had dat ik die reis maakte.. En dat allemaal met een overdosis sarcasme en humor. Want zeg nou zelf.. 3 maanden in je eentje in een tuktuk reizen kan niet altijd leuk zijn (ook al zou je het nog zo graag willen). Zo geeft ze eerlijk toe dat ze niet zoveel van de tuktuk af wist en dat reizen met een hond soms best lastig kan zijn. En dat inclusief hilarische voorbeelden!

Ik moet eerlijk toegeven dat het boek me wel heeft geraakt. Duurzaam reizen is belangrijker dan men denkt en stiekem krijg ik zelf zin om naar haar adresjes te gaan. Zodat ik een onvergetelijke ervaring heb en toch ergens een steentje kan bijdagen. De adresjes waar ze geweest is, geeft ze overigens in elk hoofdstuk aan. Van duurzame B&B’s tot biologische winkeltjes en ga zo maar door. Erg leuk!

 

20140614_145754

Op de blog van Sandra van Travel by San kun je overigens een exemplaar winnen
(t/m eind juni)!

Het boek is onder andere te bestellen op eenidiootgroeneroadtrip.nl.

3 gedachtes over “Boek: Een idioot groene roadtrip – Aranka van der Pol

  1. Goede review en klinkt leuk dit boek! Ook ik ben niet echt een duurzame reiziger te noemen. Toch lijkt het me interessant eens te lezen hoe je leuk en duurzaam tegelijk kan reizen! Soms is het maar een kleine moeite.

    • Hoewel ik ook niks met duurzaam reizen heb, vind ik dit een geweldig boek. De roadtrip die ze beschrijft lijkt me geweldig, met alle leuke kleine dorpjes en de speciale plekken waar ze mag eten en slapen. Geweldig!

  2. Pingback: Genietmomentjes – Juni 2014 | Maud geniet!

Geef een reactie

