Boek: Toen ik je zag – Isa Hoes

Hoewel ik Isa Hoes een onwijs goede actrice vind, had ik totaal niet de behoefte om haar boek te lezen. Maar toen ik de app ‘Vakantiebieb’ downloadde en het boek daar ook in stond, ben ik toch gaan lezen. En toegegeven.. Het was binnen een paar uur uit.  

Boek: Toen ik je zag  
Het boek begint meteen al heftig: hoe Isa graag zou willen dat het afscheid gegaan was.. *slik* Vervolgens vertelt ze hoe Antonie en Isa elkaar hebben leren kennen, welke rollen ze beide gespeeld hebben en hoe ze vrolijk verder leefden.. Dit gedeelte vond ik redelijk saai en af en toe wat langdradig.

Daarna vertelt ze over de moeilijke periode, wanneer Antonie last had van ‘zijn buien’ en hoe zij daarmee omging. Behoorlijk heftig om te lezen en een triest verhaal. Isa schrijft eerlijk, heel eerlijk en lekker vlot.

Het mooie van dit boek vind ik dat ze in dit boek tegen hem praat. Na bepaalde situaties vraagt ze zich dingen af (vaak pas achteraf) en krijgt ze geen antwoorden meer, erg confronterend lijkt me dat. Ik vind het geweldig om te lezen hoe sterk haar liefde voor hem is en hoe ze hem vertrouwde, ook al had ze haar twijfels..

Het boek eindigt dapper, maar ook triest. Ik heb stiekem wel een traantje (of een paar meer) gelaten, ondanks dat ik tijdens het boek ook een aantal keer gelachen heb. Het boek greep me zoveel meer aan dan ik had verwacht.

Ik vond het onverwachts absoluut de moeite waard om het te lezen.

4 gedachtes over “Boek: Toen ik je zag – Isa Hoes

  1. Pingback: What makes me happy #6 | Marcella Molenaar

  2. Pingback: Genietmomentjes – Juli 2014 | Maud geniet!

Geef een reactie

