Nom nom nom tag

Ik zag de nom nom nom tag al een paar keer voorbij komen, onder andere op de blog van Marcella. Ik ben gek op lekker eten, dus ik kan deze tag niet aan mij voorbij laten gaan.

Wat vind jij lekker wat verder iedereen vies vindt (en andersom)?
De zure karbonades van mijn moeder zijn heerlijk, ik ben er echt onwijs gek op. Veel mensen vinden dit totaal niet lekker en willen het niet eens proberen. Zij weten echt niet wat ze missen, jamm! Wat ik niet zo lekker vind en de rest van Nederland zo ongeveer wel: bloemkool. Dat is een van de weinige dingen die ik echt niet wil eten.

Wat kook jij het liefst (en veel te vaak)?
Hoewel ik gek ben op lekker eten, moet ik eerlijk toegeven dat ik geen prinses in de keuken ben. Ten eerste heb ik de grootste moeite met timen (lees: zwarte aardappels en rauw vlees of andersom) en de bijbehorende ‘stress’ is ook niet bepaald mijn ding. Daarom ben ik gek op ovengerechten, met name een eigengemaakte pizza vind ik leuk om te maken. Ook ben ik gek op (maaltijd)salades! Mijn geluk is dat vriendjelief dan wel weer erg lekker kan koken!

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Bij ons in de stad zit een erg goed tapasrestaurant. Wat je hier ook kiest, je krijgt elke keer weer een stukje hemel op je bord!

Deel een handige kooktip.
Neem lokale producten mee van je vakantie en kook hier thuis mee. Heb je weer helemaal vakantiegevoel!

Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Ik ben gek op het programma Cake Boss. Ik zou dan ook erg graag zelf van die mooie taarten willen maken..

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Ik ben gek op brie! Het zou dan een donker broodje worden met brie, honing, walnoten en rucola sla. En als garnering een lekkere salade met een honingmosterd-dressing. Hoe het zou heten? Hmm, lastig.. ‘Geniet!’ denk ik?

Zelf koken / eten bestellen / buiten de deur eten?
Ik moet zeggen dat wij over het algemeen het meeste zelf koken. Maar buiten de deur eten is ook een van mijn grote hobby’s en eten bestellen gebeurt hier ook wel geregeld. Dus hier kan ik niet uit kiezen..

Ben je ergens allergisch voor?
Ja, ik ben heel erg allergisch voor vis. Over het algemeen vind ik dit totaal geen probleem, want ik weet niet beter. Maar ik kan zelfs al een heftige reactie krijgen als een ander het eet en ik er naast zit, dus ik vind het wel vervelend dat anderen er rekening mee moeten houden. Vis eten in een restaurant als ik er naast zit en hapjes met vis serveren op een feestje waar ik ben is eigenlijk not done, ik word dan doodziek! Verder ben ik allergisch voor diverse fruitsoorten en noten, maar ook voor spinazie. Gelukkig in een mindere mate dan voor vis! En eerder was ik ook allergisch voor kip, maar hier ben ik gelukkig overheen gegroeid.

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd/weken/dagen?
Niks specifieks eigenlijk. Met het warme weer van de laatste tijd ben ik gek op vers fruit en salades, maar staat ook de barbecue regelmatig aan.

Wat is je favoriete toetje?
Ik ben geen toetjes-mens.. Maar als ik dan toch een toetje moet nemen, doe ik het meteen goed. Ik ben gek op brownies, en dan het liefst met een beetje caramelsaus er over heen en aardbeien er naast. En vooruit: een bolletje vanille-ijs er naast gaat er dan ook nog wel bij in. Mmmm! En in Zakynthos at ik voor het eerst Banoffee, toen moest ik opeens elke dag een toetje 😉

4 gedachtes over “Nom nom nom tag

  1. Pingback: Genietmomentjes – Augustus 2014 | Maud geniet!

Geef een reactie

