Wishlist top 5

Ik schreef dit artikel voor Traveljunks.nl. Ik mocht een willekeurige top 5 beschrijven. Een stuk moeilijker dan ik dacht! Ik kon gewoon niet kiezen.. Wordt het mijn top 5 van mooiste vakanties? Mijn top 5 mooiste Griekse eilanden? Mijn top 5 leukste tips voor een bepaalde vakantiebestemming? Lastig! Uiteindelijk werd het een top 5 van reizen die erg hoog op mijn wishlist staan. En hoewel deze wishlist ein-de-loos is, zijn dit toch reizen die ik sowieso wil gaan maken! Ik blijf nog even lekker verder dromen 😉

1. Met een camper door Australië

Australië is het grootste eiland ter wereld, maar daarnaast ook het kleinste continent. Het land heeft een interessante geschiedenis en cultuur (lees: Aboriginals) en een geweldige natuur. Het lijkt me geweldig om hier met een camper doorheen te toeren en hier te leren surfen. Maar ook de wijnstreken lijken me zeer de moeite waard. Ik ben er van overtuigd dat iedereen een keer naar Australië moet gaan.

2. Op safari in Kenia

Lang geleden zijn mijn ouders naar Kenia geweest en dit was een van hun mooiste vakanties. Ik hoor dit al jaren aan en het kan dan ook niet anders dan dat ik enorm nieuwsgierig ben. Het lijkt me enorm spannend om tijdens een safari dieren te zien die wij alleen maar zien in een dierentuin.

3. Carnaval vieren in Brazilië


Hoewel ik met Carnaval ben opgegroeid, is het niet mijn grootste hobby om 3 dagen lang in een verschrikkelijke outfit te feesten met ook nog eens enorm foute muziek op de achtergrond. Toch doe ik er ieder jaar weer aan mee en vind ik het achteraf toch weer een gezellig feestje. Ik zou dolgraag een keertje Carnaval vieren in Brazilië. Alle kleuren tijdens dit feest hier lijken me geweldig. En ik weet zeker dat het niet te vergelijken is met het ´boeren Carnaval´ wat wij hier vieren ;-).

4. Cruisen in het Caribische gebied


Ik zou dolgraag een keer gaan cruisen! En als we dan toch gaan, waarom niet in het Caribische gebied? Het lijkt me heerlijk om op een ´stad op het mega blauwe water´ te varen en in de verte de witte stranden te zien en zo nu en dan eens aanmeren om te genieten van het relaxte Caribische sfeertje.

5. Cultuur snuiven in Indonesië

Indonesië heeft duizenden eilanden en geen enkel eiland is hetzelfde. Dat moet wel interessant zijn! De mooie natuur met haar rijstvelden, bergen, vulkanen, mooie stranden en ga zo maar door. Maar ook de cultuur met het offeren van goden en daarnaast het heerlijke eten.

8 gedachtes over “Wishlist top 5

  1. Pingback: Genietmomentjes – Augustus 2014 | Maud geniet!

  2. Pingback: Cruisen in het Caribische gebied! | Maud geniet!

  3. Pingback: Vakantiebeurs 2015 | Maud geniet!

Geef een reactie

