Heimwee naar Malaga

Toen mijn ouders vorig jaar naar Malaga gingen, heb ik deze geweldige bestemming heel hoog op mijn bucketlist gezet. Sterker nog, een klein jaar later gingen we er zelf naar toe. En hoewel we nog geen twee weken terug zijn, heb ik nou al enorme heimwee. Malaga is hot (letterlijk en figuurlijk). Wat een stad! Ik vind Malaga nog mooier dan Barcelona!

Malaga ligt in het zuiden van Spanje en het leuke van deze stad is dat je vanuit het prachtige (autovrije) centrum zo naar het strand loopt. Zo kun je een citytrip heerlijk combineren met een strandvakantie. Ideaal toch? Daarnaast vind je in deze stad ook nog het authentieke Spanje.Wij hebben 5 volle dagen rondgestruind door Malaga en hebben erg veel gezien. Toch had ik het niet erg gevonden als we hier nóg 5 dagen mochten rondstruinen.


Malaga heeft veel leuke smalle straatjes waar je urenlang rond kunt lopen, zonder dat je weet waar naar toe. Op iedere hoek vind je weer iets anders wat je weer aanspreekt. Wil je rondlopen met een doel? Ook geen probleem, alles in deze stad is op loopafstand.


Wat ik het leukste vond? Wij genoten 1,5 uur lang van een heerlijke hammam bij Hammam El Andalus.  Het meest indrukwekkende vond ik de Engelse begraafplaats. Wat ik het mooiste vond? Aiii, dat vind ik erg moeilijk om te kiezen! Ik vond ons boottochtje door de haven erg leuk, maar hechtte ook veel waarde aan mijn uurtje siësta aan het strand 😉 .. Ook de Kathedraal ‘De eenarmige vrouw’ (geloof me, niet te missen!) vond ik ontzettend mooi.

Het Alcazaba vond ik heel erg mooi en hier heb ik me ook een hele middag vermaakt. De klim naar het Kasteel Gibralfaro viel tegen met ruim 35 graden, maar achteraf gezien was het absoluut de moeite waard. Ontzettend mooi en wat een uitzicht! Het uitzicht is echt adembenemend mooi en alleen daarom zou je al naar dit kasteel moeten gaan.


Verder raad ik je aan om vooral te genieten van het heerlijke eten. Wij deden regelmatig een rondje tapas. In elk restaurantje een ander drankje met een ander hapje. Jammm! Met name de bar El Pimpie mag je niet missen! Yes, is redelijk toeristisch maar oh-zo-leuk (en lekker)!

9 gedachtes over “Heimwee naar Malaga

Geef een reactie

