Natuurpark Krka in Kroatië

Een tijdje terug schreef ik al over het heerlijke tripje naar Kroatië met mijn vader. Kroatië telt acht natuurparken en één daarvan is Krka. We verbleven vier dagen in Kroatië en waren er van overtuigd dat we sowieso één park moesten zien. Krka lag redelijk dichtbij Zadar en dus gingen wij hier een dagje naartoe. Nagenieten is een van de dingen die ik zo leuk vind aan reizen en ik blijf nagenieten over Krka!

Kroatië


De rivier Krka begint in de het Dinar-gebergte en is 72 kilometer lang. In het natuurpark Krka vind je diverse watervallen en het is er werkelijk waar prachtig! Helaas stond tijdens ons bezoekje het water te hoog, maar normaal gesproken kun je zwemmen aan de voet van de watervallen. Geweldig toch?

Krka
Je kunt het natuurpark Krka bereiken via meerdere wegen. Wij gingen vanuit Skradin met de boot. Alleen het boottochtje is al een aanrader! De omgeving is prachtig en iedere keer valt er weer wat nieuws te zien. De natuur hier is echt adembenemend mooi!


Ben jij wel eens in natuurpark Krka of een van de andere natuurparken van Kroatië geweest??

 

10 gedachtes over “Natuurpark Krka in Kroatië

  1. Kroatië staat al een aantal jaren op ons lijstje van mogelijke bestemmingen maar het is er nog nooit van gekomen, mede ook vanwege de afstand omdat we liever met de auto weggaan dan te vliegen. Maar zo’n nationaal park is zeker aan ons besteed!

    • Hoi Wanda, vanaf Utrecht gemeten is Kroatië ongeveer 1370 km .verwijderd. Ik heb het dan bijv. over de eerste bestemming gelegen aan de Kvarner Riviera. Voor onze klanten die per auto willen en dit niet in 1 keer willen rijden boeken we altijd 1 of 2 kleine accommodaties voor aankomst in Kroatië. Misschien ook een idee voor jullie? Dat breekt de reis en maakt de beleving al heel anders.

  2. Leuk artikel Maud! en mooie foto’s. Wij boeken ons klanten vaak nabij NP Krka. Daar hebben we een hele bijzondere agrotoerisme, zo kunnen ze het park meer dan 1 dag bezoeken en overnachten ze op een fantastische locatie slecht 6 km. van één vd 3 ingangen van het park verwijderd.

  3. Wat een mooie foto’s zeg en wat een natuurgeweld! Ik vind watervallen iets magisch hebben, zeker om te fotograferen. Ik hoop in 2015 de Niagara Falls te zien… Maar Krka staat toch ook wel hoog op mijn lijstje hoor!

    • Thanks San! Watervallen zijn ook magisch, vooral als het met zoveel ‘geweld’ naar beneden komt.. Wat een water zeg. De Niagara Falls wil ik ook nog zó graag zien! Super gaaf!

    • Ik was er ook nog nooit geweest, maar baalde enorm dat ik er maar vier dagen was. Het is er echt prachtig, het eten en drinken is lekker (en niet duur), de mensen zijn uiterst vriendelijk en ga zo maar door. Een perfecte bestemming, ook voor een paar daagjes! 🙂 Ik zou zeggen.. Neem die vriend van je gewoon mee op sleeptouw 😉

Geef een reactie

