Plog: Uitwaaien op Texel

Zeg jij waddeneiland, TV-TAS of eilandgevoel.. Dan roep ik normaal Schiermonnikoog! Maar dit weekend gingen we niet naar Schiermonnikoog, maar naar een 100% ander Waddeneiland, naar Texel!

Al sinds klein babytje ben ik meerdere keren per jaar op Schiermonnikoog te vinden. Vooral toen ik nog een klein mini Maudje was, gingen wij hier erg vaak naar toe. Kortom: jeugdsentiment! Schiermonnikoog is (vooral vergeleken met Texel) een klein eiland waar eigenlijk weinig te doen is, maar juist dat geeft mij een heerlijk eilandgevoel. Texel is een compleet ander eiland, waar ik even aan moest wennen. Maar toch konden we hier ook enorm genieten.

We verbleven in Hotel Tesselhof in De Koog. Heerlijk hotel!

We verbleven in Hotel Tesselhof in De Koog. Heerlijk hotel. Onze kamer had zelfs een sauna!

IMG_1373

IMG_1429

IMG_1379

We hadden onwijs veel geluk met het weer. Bijna het hele weekend scheen de zon! Dat betekent lekker uitwaaien op het strand om vervolgens te genieten van een heerlijke lunch (kijk die salade!). Maar we gingen ook naar het Ecomare, de zeehondenopvang van Texel. Onwijs leuk om te zien en zeker de moeite waard!

IMG_1432-2

IMG_1427

Het hele weekend was het Festival ‘Struun’ op Texel. Een erg gezellig sfeertje hing in de vele kroegjes in Den Burg en Oosterend . Er waren verschillende bandjes, maar ook cabaret en toneel. De stadjes waren erg leuk verlicht. Aanrader voor volgend jaar!

IMG_1447

We hebben heerlijk genoten op Texel. Texel is perfect om uit te waaien en eigenlijk helemaal niks te doen. Het sfeertje is er heerlijk en het de verschillende dorpjes hebben allemaal hun eigen charme. Zin in een weekendje weg in eigen land? Texel is een ideale bestemming!

IMG_1461

IMG_1488

Je kunt heerlijk wandelen bij de vuurtoren bij De Cocksdorp.

Meer foto’s van dit heerlijke weekend kun je vinden op Instagram! Volg je mij al?

 

4 gedachtes over “Plog: Uitwaaien op Texel

  1. Mooie foto’s van een prachtig eiland! Ik ben er ooit 1 keertje geweest maar zou er zo weer een keertje naar toe willen! Wij proberen elk jaar wel even naar een waddeneiland te gaan maar gezien de afstand, is het dan meestal Schier of Ameland, dit jaar was het weer Ameland…

    • Thanks. Ik vond Texel ook erg leuk, maar ben zelf veel meer fan van Schiermonnikoog. Dat is echt mijn eiland. Ameland ben ik nog niet eerder geweest, hoe is dat? 🙂

Geef een reactie

