Relaxen bij Thermen Bussloo

Ik vind het altijd heerlijk om een dagje naar de sauna te gaan en dus ging ik afgelopen week samen met mijn moeder naar Thermen Bussloo. We mochten daar een hele dag genieten van een duoarrangement, wat een genot! ’s Morgens rond 09.00 uur reden we in de stromende regen weg van huis: op naar de sauna! Bij aankomst was Thermen Bussloo prachtig versierd in de kerstsfeer.

We werden ontvangen met een kop koffie en een gebakje. De chocoladetaart die ik uitkoos had ongetwijfeld calorieën voor de hele dag, maar wat was deze lekker! Het saunaplein bestaat uit minstens 15 sauna’s en 7 baden. Daarnaast hebben ze nog een belevenisprogramma met verschillende opgietingen en rituelen. Ik kon haast niet kiezen waar te beginnen!

We begonnen in het Osmaanse badhuis. Hier begin je met een stoombad, ga je je daarna schubben en vervolgens ‘plons’ je in het geurige bloesemend om te ontspannen. Halleluja, wat een heerlijk begin. Op naar de volgende! Zo gingen we (verspreid over) deze dag onder andere nog in de Rozensauna, de Azië sauna, de Himalaya zoutkristalgrot, de Geysersauna en het Caldarium.

Tussen de middag hadden we een lunchbuffet in restaurant N-joy. Verzin iets wat je wilt hebben bij je lunch en het was aanwezig. Normaal gesproken ben ik niet zo van de buffetten: het idee dat je ‘in de rij’ moet staan om vervolgens te ‘graaien’ naar je eten vind ik totaal niet smakelijk. Hier was dat totaal niet het geval. Het was lekker rustig en erg schoon allemaal. En lekker vooral! Volgens mij ben ik wel 4x weer naar het buffet gelopen: broodjes met tientallen soorten beleg, verschillende salades (mmm; de couscous was zo lekker!), yoghurt en mousse was in overvloed aanwezig en verschillende soorten pasta’s. Maar er was ook nog livecooking waar je kon kiezen uit o.a. biefstuk en zalm. Jamm!

In het arrangement zat ook nog een behandeling inbegrepen. We konden kiezen uit een ontspanningsmassage, een sportmassage of een gezichtsbehandeling. Mams en ik kozen allebei voor een gezichtsbehandeling en om 15.00 uur was het dan zo ver. In onze badjas liepen we naar de Beauty-afdeling en werd ons gezicht weer helemaal opgeknapt ;-). Heerlijk! Vervolgens doken we nog een paar sauna’s in en rond 18.00 uur waren we behoorlijk ontspannen en vonden we het goed genoeg geweest.

Thermen Bussloo heeft diverse wedstrijden gewonnen, waaronder het WK Opgieten. Maar onder andere ook ‘Het Beste Wellnessresort van Nederland’. En ik snap helemaal waarom. De service en kwaliteiten zijn hier uitstekend. Het personeel is vriendelijk en attent en de inrichting van deze sauna is geweldig! Wil je weten wat ik bedoel? Vlieg dan met mij mee over Thermen Bussloo via deze leuke video! Ik kom hier nog graag een keer terug!


Dit artikel bevat gesponsorde onderdelen. Ik ga geen samenwerkingen aan waar ik niet achter sta. Je leest hier alleen mijn persoonlijke mening.

2 gedachtes over “Relaxen bij Thermen Bussloo

  1. Heerlijk zo’n dagje in een sauna-complex, af en toe mag je je best verwennen. Ik doe het niet zo vaak, maar heb een maandje terug mijn moeder meegenomen naar een dagje SpaPuur in Tilburg. Ook een aanrader, er zijn zoveel baden en sauna’s om uit te kiezen!

Geef een reactie

