Miami it is!

Eerder schreef ik al dat mijn zusje mocht cruisen in het Caribische gebied! En ze wou daar dolgraag een stukje over schrijven op mijn blog, dat mag natuurlijk!

Wie is Lynn?
Lynn is mijn leukste, liefste en tsja.. ook mijn enige zusje. Aangezien ze met heel veel geluk een gave cruise kon meemaken en ik hier best wel jaloers op ben, is aan mijn zusje de eer om hier wat over te vertellen.

lynn

Ik zal me eerst even heel kort voorstellen. Ik ben 20 jaar en studeer International Hospitality Management in Leeuwarden en ben bezig met de keuzevakken Cruise Management. Vandaar deze, vind ik, unieke kans om ook een “vakantie” op een cruise mee te maken. Net als mijn grote zus, ben ik ook gek op reizen, alleen gun ik mezelf de tijd niet om zoveel leuks als haar te doen. Ook heb ik daar het geld niet voor, lees: student die het uitgaan nog niet helemaal los kan laten.

Toch kreeg ik door mijn gave keuzevakken de kans om op deze cruise te gaan. Aangezien ik bezig ben met alle ins en outs te leren over het aparte bedrijfsleven in de cruisewereld, was het volgens mijn docent wel handig om dit ook zelf te beleven, héél vervelend dus.. 😉

Op woensdag 19 december vloog ik met mijn klasgenoten naar Miami om daar eerst lekker een paar dagen de toerist uit te hangen. We huurden via Airbnb.nl met ons tienen een gaaf huis in de wijk Treasure Island, daar hadden we alles wat we nodig hadden. 4 Slaapkamers, 2 badkamers, een grote keuken, nog grotere woonkamer, een zwembad en een gave buitenplaats met BBQ. Zaterdag zouden we richting Fort Lauderdale gaan, om daar in een veel te luxe hotel te overnachten en zondag naar de grote haven te gaan. Ik kan je wel vertellen, die paar dagen in Miami waren echt te kort. Miami is groot, heeft veel verschillende wijken en helaas is er overal wat te doen en overal leuk!


Psssstt! Bekijk even op Airbnb.nl hoe geweldig mooi dit huis is!

Onze eerste dag in Miami gingen we natuurlijk naar Miami Beach! Het weer zat ons natuurlijk niet helemaal mee, er was bewolking en het waaide flink. Maar alsnog was het natuurlijk supergaaf om daar te lopen.

Nu we toch er waren, konden we zo doorlopen naar Ocean Drive, een straat die je niet mag missen. Deze lange straat zit vol met leuke restaurantjes, cafés en winkeltjes. De meest gave auto’s rijden hier rond en volgens mij heeft iedereen die hier dagelijks kan vertoeven, geen zielige bankrekening. In Ocean Drive hebben we een leuke cocktailbar gevonden, waar je cocktails van maar liefst 1,5 liter kon bestellen voor ongeveer $30,- Uiteraard hebben we hier een paar uur gezeten om deze mega grote vissenkommen leeg te kunnen krijgen. Daarna was het tijd voor een lekker hapje eten. De jongens uit onze groep hadden geen zin in al dat vrouwen geklets, wat ik me enigszins kan voorstellen. Dus zij kochten zich een burger en gingen naar huis. Wij meiden gingen lekker naar T.G.I. Fridays en hebben daar heerlijk en gezellig gegeten.

De volgende dag besloten we eens uitgebreid te gaan winkelen en zochten we ons een gaaf winkelcentrum uit, Dolphin Mall. Dit winkelcentrum ligt dichtbij het vliegveld van Miami eigenlijk en is mega groot! Het zit vol winkels met kleding, elektronica, restaurantjes en noem alles maar op.We hebben daar rondgelopen vanaf 11 uur tot een uur of 6 en nog hadden we alleen de begane grond gehad. Iedereen had zijn handen vol met tassen en ik ben heel trots naar huis gegaan met slechts 1 tasje van Victoria’s Secret! Aan het einde van de dag hebben we nog een stel gave auto’s gehuurd zodat we niet weer een taxi hoefden te regelen en we toch de volgende dag richting Fort Lauderdale gingen. Boodschappen werden nog gedaan voor een BBQ, die uiteindelijk pas om 12 uur ’s nachts op gang kwam en na een burger en een bord salade was het voor mij tijd om naar bed te gaan.

De laatste dag voor we aan boord gingen, moesten we natuurlijk al onze spullen weer inpakken en Miami, helaas. Onze 2 auto’s zaten bomvol!! We vertrokken richting Fort Lauderdale en hadden besloten om die dag naar de Everglades te gaan. Dit is een alligator park tussen Miami en Fort Lauderdale en zeker de moeite waard! Je gaat met z’n allen in een hovercraft en vaart over het water in dit natuur park. Zorg ervoor dat je niet, net zoals wij natuurlijk weer al het geluk van de wereld hadden, op een regenachtige dag hier naartoe gaat. Je loopt dan namelijk de kans dat je geen enkele krokodil ziet, lees: de enige krokodillen die wij zagen waren te zien in een slechte show die bij de prijs in zat. Wat we wel zagen waren allemaal leuke gekleurde vogels die daar leven en de natuur is echt geweldig daar. Ook is alleen het tripje in de hovercraft al de moeite waard!

Na dit gave tripje in dit mooie natuur gebied, zijn we lekker een hapje gaan eten in het bekende Applebee’s en zijn we richting het hotel gereden. De laatste nacht voor we aan boord mochten hebben we in het Bonaventura resort geslapen, dit was echt té luxe voor ons studentjes. Het was een soort park vol met gebouwen met luxe kamers. Wij hadden een simpele kamers volgens mij, maar deze was echt al geweldig! Ook hadden we het grote geluk dat we hier geen enkele cent voor hoefden te betalen (op het ontbijt na dan), dit werd namelijk allemaal geregeld door Holland America Line!

Tot zo ver mijn verhaal over Miami, aangezien ik al veel te enthousiast ben geweest! De volgende keer zal ik wat vertellen over het cruisen zelf!

Liefs Lynn

4 gedachtes over “Miami it is!

  1. Pingback: Een Cruise over de Western Caribbean – deel 1 | Maud geniet!

Geef een reactie

