2014: absoluut genieten!

2014 was een heerlijk jaar en het vloog voorbij! We zitten alweer in december (bijna januari: 2015!!) en ik had helemaal niet door dat het zo snel ging. Maar wat heb ik genoten van alle mooie dingen om mij heen!

Januari – februari – maart

We waren al een tijdje bezig met het kijken naar diverse huizen.. In januari gingen we ook weer bij een huis kijken en we hebben vrijwel direct besloten om een bod te doen. Een paar dagen later hadden we het voorlopige koopcontract al getekend. Wat een stap! Wij gingen in 2014 van ons lieve schattige huurhuisje naar een koophuis.. Eind februari kregen we de sleutel en in een maand tijd hebben we het hele huis op de kop gehad. Nieuw behang, alles geschilderd, nieuwe deuren, overal nieuwe vloeren, een nieuwe toilet, keuken én badkamer en noem maar op. Eind maart konden we dan eindelijk over en was ons paleisje zo goed als klaar. En wat wonen we hier fijn!

April – mei – juni

Toen de overstap naar een nieuw huis achter de rug was, konden we weer verder gaan met waar we gek op zijn: reizen! Het eerste weekend van april ging ik met mijn werk naar Munster. Wat hebben we veel leuke dingen gedaan en wat is Munster toch een leuke stad.

Ik was nog maar een paar dagen terug van het weekendje weg met mijn werk en het weekend er op ging ik alweer weg. Dit keer naar Lille! Lille heeft mij compleet verrast en ik ben helemaal weg van deze stad. Ik kom hier graag nog een keer terug.

Lille - De Grand Place

Samen met mijn moeder en zusje wilden we er een traditie van maken om ieder voorjaar met z’n drietjes weg te gaan. Vorig jaar gingen we op bezoek bij mijn zusje die tijdelijk in Londen woonde. Deze keer kozen we voor de zon en gingen we 5 dagen naar Palma de Mallorca. Mallorca vind ik sowieso al een mooi eiland, maar de hoofdstad Palma is ook zeer zeker de moeite waard. Heerlijk!

Palma de Mallorca

In de maand mei bleven we voor de verandering eens thuis. We vierden onze housewarming en dit was ook de maand dat ik met mijn blog begon! Begin juni gingen we naar Zakynthos, een relatief klein maar geweldig eiland in Griekenland. Ik ben werkelijk waar verliefd op Griekenland!

Juli – augustus – september

In juli mocht ik voor het eerst mee op persreis. We gingen zeilen met Holland Sail. We zaten op een prachtig schip, we bezochten de Tall Ships Races in Harlingen en mijn eerste zeilervaring was een feit.

De Grote Beer - zeilschip
In juli gingen we een weekendje naar het romantische en sprookjesachtige Brugge. We genoten hier van heerlijke Belgische biertjes, liepen rond en keken onze ogen uit. Wat een heerlijk sfeertje!

Brugge

In september had ik twee hele leuke tripjes op de planning staan. Het begon met een klein weekje Malaga. Hoewel ik verliefd ben op Griekenland, vond ik Malaga meer dan geweldig. Wat een charme heeft deze stad. En het leukste van alles: het is perfect om een strandvakantie te combineren met een citytrip.

Ik was nog niet thuis of ik mocht al weer weg .. Dit keer ging ik een lang weekend naar Zadar. Om mijn vader te bedanken voor het harde klussen in ons nieuwe huis, nam ik hem een weekendje mee weg. Ik liet hem kiezen uit verschillende bestemmingen en het werd Zadar. Ik vond het erg leuk, maar vooral ook heel bijzonder om een lang weekend weg te zijn met alleen mijn vader. En wat was het gezellig!

Oktober  – november – december

In de maand oktober was het redelijk rustig op mijn blog. Dit had best een goede reden, want er gebeurde van alles in ons leven.. We hadden namelijk enorm leuk nieuws voor de hele wereld. In 2015 worden wij papa & mama!

In november gingen we met z’n tweetjes nog een weekend weg naar Texel. Hoewel ik hier regelmatig op zoek was naar het ultieme eilandgevoel (het is natuurlijk geen Schiermonnikoog 😉 ), hebben we het hier enorm naar onze zin gehad. Lekker uitwaaien! En wat hadden we een geluk met het weer..

IMG_1373

In de maand december bleven we ook lekker thuis. We genoten van de feestdagen en sloten het jaar voor het laatst met z’n tweetjes af. 2015 word een enorm spannend jaar voor ons. Laat maar komen! 🙂

 

 

7 gedachtes over “2014: absoluut genieten!

  1. Vooral het weekend weg met mijn vader was erg bijzonder ja. Maar ook Malaga vond ik leuk én bijzonder. Zonder dat wij het door hadden was dit de laatste echte vakantie met z’n tweetjes, hihi. Thanks!

  2. Pingback: Tag: Liebster Award | Maud geniet!

Geef een reactie

