Tag: Liebster Award

Leuk! Ik werd genomineerd door Sieds van Siedsmytravels.nl voor de Liebster Award. Hij stelde mij maar liefst 10 vragen, zodat jullie mij beter kunnen leren kennen. Daar doe ik dan ook graag aan mee 🙂

1. Hoe ben je op de naam van je blog gekomen?
Dit is eigenlijk best simpel. Ik ben een echte levensgenieter en geniet van de kleinste dingen. Ik geniet met name van reizen, weekendjes weg, lekker (uit) eten en leuke dagjes uit. En zo werd ‘Maud Geniet!‘ in het leven geroepen!

2. Wat is het meest bizarre wat je ooit hebt meegemaakt toen je op reis was?
Ik kan gelukkig niet zeggen dat ik hele bizarre dingen heb meegemaakt op reis. Afgelopen jaar kwamen we in Zakynthos een man en een vrouw tegen van achter in de 50. De vrouw was zoooo ontzettend dronken dat ze helemaal niks meer kon en om de haverklap viel. Haar man deed er helemaal niks op uit en iedereen was druk met de dronken mevrouw. Op een gegeven moment viel ze weer en dit keer midden op een ontzettend drukke straat. En haar man deed helemaal niks. Ik heb een tijdje in de horeca gewerkt en veel mensen gezien die een glaasje te veel op hadden, maar in zo’n toestand heb ik nog nooit iemand gezien!

3. Heb je een reismotto? Zo jah, wat is je reismotto?
Eat well, travel often! Vooral op reis vind ik het erg leuk om de lokale keuken te proeven. Hoewel dat af en toe best lastig kan zijn met mijn allergie voor vis, lukt het meestal wel :-).

4. Noem 5 landen waar je sowieso nog naar toe wilt in je leven?
Ik zou heel graag naar IJsland willen gaan, die natuur lijkt me echt prachtig. Maar ik zou ook nog graag eens naar Thailand, Australië, Kenia of Argentinië gaan. Maar eigenlijk is er geen land op de wereld waar ik niet naar toe zou willen..

5. Reisdilemma: ga je voor natuur of juist voor cultuur?
Dat is een lastige.. Als ik dan toch per se moet kiezen, kies ik voor cultuur. Maar het leukste is natuurlijk om natuur en cultuur te combineren in een reis.

6. Wat is favoriete land en stad en waarom?
Mijn favoriete land is (tot nu toe) absoluut Griekenland. Ik vind werkelijk alles mooi aan dit land: de natuur, de cultuur, de mensen, de geschiedenis, het eten en zelfs het alfabet! Mijn favoriete stad (tot nu toe) is daarentegen Malaga. Het sfeertje in deze stad is zo heerlijk, dat ik spontaan heimwee krijg als ik er weer aan denk.

7. Wat is je favoriete reisprogramma?
Ik vind ‘3 op reis’ altijd erg leuk, maar ik kijk ook graag naar ook ‘Waar is de Mol?’..

8. Wat is het meest bijzondere wat je tijdens een reis hebt gegeten en vond je het lekker?
Hmm.. Hier moet ik even over nadenken. Eigenlijk heb ik niet veel gekke en bijzondere dingen gegeten op reis. En ik moet eerlijk zeggen.. Zo’n beetje alles wat ik naar binnen werk vind ik wel lekker ;-).

9. Reisdilemma: ga je voor een hotelkamer of slaap je liever in een tent?
Het allerliefst slaap ik in een appartement. Maar ik overnacht ook graag in een hotel. Ik moet eerlijk toegeven dat in een tent slapen absoluut niet mijn ding is. Doe mij dan maar een hotelletje!

10. Waar ben je in 2014 allemaal geweest en wat vond je het mooist?  
Ik mocht absoluut genieten in 2014! Ik heb veel tripjes mogen maken. Zo ging ik in 2014 naar Munster, Lille, Palma de Mallorca, Zakynthos,  zeilen in Friesland, Brugge, Malaga, Zadar en Texel. Hoewel 2015 helemaal anders gaat lopen, staan er ook voor 2015 weer leuke tripjes op de planning. Wordt vervolgd … 🙂

Heb jij de Liebster Award ook al eens ingevuld of ga je dat nog doen? Laat dan in de reacties een link achter met het artikel, ik lees het graag!

9 gedachtes over “Tag: Liebster Award

    • Dat van die dronken mensen was echt heeel erg! Ze waren al lekker bijgekleurd en liepen met de koffers naar de bushalte. Ik vraag me af of ze echt weer het vliegtuig in zijn gekomen. Ik kan me namelijk voorstellen dat ze naar huis moesten, haha. Het was zó genant!

  1. Wat leuk dat je ‘m zo snel in hebt gevuld, super! Het is een mooie post met leuke en grappige antwoorden! 🙂 Mooi reismotto heb je ook, daar kan ik me helemaal in vinden!! 😉 En grappig trouwens met die dronken vrouw en die man die totaal niks doet haha.. 😀

  2. Leuk om te lezen en je beter te leren kennen! Je hebt echt mooie tripjes gemaakt in 2014! Je hebt mij vooral nieuwsgierig gemaakt naar Lille en Malaga, maar ik denk dat ik ook eens tips voor Griekenland bij je kom op doen.

    • Ik heb zeker mooie tripjes gemaakt in 2014. Ik ben nu al benieuwd naar mijn tripjes in 2015, hihi. Laat je het me weten als je plannen hebt voor Lille of Malaga? Ik ben erg benieuwd :-)!

Geef een reactie

