Hotspot: Hamam Het Oosten

Wellness op z’n Oosters..

Wanneer je heimwee hebt naar (vakanties in) Turkije of gewoon een dagje helemaal tot rust wilt komen, dan is Hamam Het Oosten een enorme aanrader. Ik heb me hier in ieder geval uitstekend vermaakt en kwam helemaal relaxed weer thuis!

Wanneer je binnenkomt in de ontvangstruimte komen de heerlijke geuren je tegemoet en voel je je al helemaal relaxed. Na een korte uitleg ga ik me omkleden en word ik vervolgens opgehaald voor een rondleiding. Wauw! De ruimtes ruiken niet alleen heerlijk, ze zien er ook nog eens erg mooi uit. Hier kan ik me wel een middagje vermaken.

Over een klein uurtje begint mijn hamambehandeling en er wordt mij geadviseerd om me eerst op te warmen op één van de buikstenen. Ik word direct al helemaal (s)loom. Vervolgens ga ik de stoomcabine in en daar word ik opgehaald voor mijn hamambehandeling.

Bron: www.hamamhetoosten.nl 

De behandeling begint met een scrubbehandeling. Mijn dode huidcellen worden verwijderd en ik mijn huid voelt meteen al helemaal zacht aan. Daarna begint het zeepritueel. Op een indrukwekkende manier wordt er zeep in een speciale zak gedaan. Vervolgens zwaaien ze met deze zak, zodat er veel schuim ontstaan. Daarna word ik heerlijk gemasseerd met al dat schuim. Hoewel deze hamambehandeling ruim 30 minuten duurt, is het voor mijn gevoel veel te kort. Het was zo heerlijk! Gelukkig staat me ook nog een oliemassage te wachten.

Ik ga nog even in het bubbelbad en loop vervolgens naar de relaxruimte. Hier bestel ik, bij de open haard, een verse jus d’orange en niet veel later word ik alweer opgehaald voor de oliemassage. In een klein half uurtje wordt mijn lichaam heerlijk gemasseerd met olie en ik moet oppassen dat ik niet in slaap val. Wat een heerlijk ontspannen sfeertje hangt hier toch!

Mijn oliemassage werd gegeven dichtbij het restaurant. Terwijl ik eigenlijk naar één van de sauna’s wil lopen, loop ik stiekem toch eerst het restaurant in en bestel een thee en een ‘kleine schotel’. Deze bestaat uit Lahmacun en börek en wordt geserveerd met gemengde salade en een yoghurtsalade met geraspte wortel. Lahmacun kende ik al wel, maar börek had ik nog nooit gehad. Deze rolletjes van bladerdeeg gevuld met feta en peterselie zijn absoluut heerlijk! De rest was ook erg lekker, maar ik was met name erg nieuwsgierig naar de börek 🙂 .. Ik ga nog even in de sauna en besluit dan dat het mooi geweest is voor vandaag.

Wil je meer weten over Hamam Het Oosten?
Bekijk dan onderstaand filmpje voor een sfeerimpressie!

Hamam Het Oosten is geopend van donderdag tot en met zondag en alleen op afspraak. Waarom? Zo zorgen ze er voor dat het niet te druk is en dat je elkaar niet ‘in de weg loopt’. In tegenstelling tot een bezoek aan de sauna, is badkleding bij Hamam Het Oosten verplicht.

Dit artikel bevat gesponsorde onderdelen. Ik ga geen samenwerkingen aan waar ik niet achter sta. Je leest hier alleen mijn persoonlijke mening.

 

5 gedachtes over “Hotspot: Hamam Het Oosten

  1. Pingback: 3 redenen waarom je naar de Hamam moet gaan | Maud geniet!

Geef een reactie

