3 redenen waarom je naar de Hamam moet gaan

Hoewel ik regelmatig naar de sauna ga, had ik nog nooit een hamambehandeling gehad. In Malaga was ik wel bij Hamam El Andalus geweest, maar daar heb ik niet de hamam-
behandeling met scrubben en zeep gehad. Totdat ik deze behandeling mocht ervaren
had ik werkelijk geen idee waarom dit zo goed zou zijn voor je lichaam.

Je kunt op verschillende plekken genieten van zo’n heerlijke behandeling, met name in Turkije is dit erg populair. Maar je kunt gelukkig ook dichter bij huis genieten van een hamam. Bijvoorbeeld tijdens een saunabezoekje of bij Hamam Het Oosten.

Bron: www.hamamhetoosten.nl

Ik geef je 3 redenen waarom je echt eens moet genieten van de Hamam. 

1. Het is heerlijk ontspannen
Het hamamritueel gebeurt met name in warme ruimtes. Deze warmte zorgt voor een heerlijk ontspannen gevoel en vermindert stress! Alleen dat al is genoeg reden voor een dag hamam!

2. Het is goed voor je huid
Een (mid)dag hamam gaat verder dan ‘alleen maar ontspannen’. Het is ook erg goed voor je huid. Het scrubben zorgt ervoor dat alle dode huidcellen verwijderd worden en door het zeepritueel wordt overtollig talg weggehaald en je huid diep gereinigd. Na een behandeling in de hamam heb je gegarandeerd een heerlijk zacht huidje!

3. Het is goed voor je bloedsomloop
Bij het hamamritueel hoort eigenlijk ook een stoomcabine. De massages tijdens het scrubben en het zeepritueel zorgen al voor een goede bloedsomloop, maar de warmte van een stoomcabine stimuleert de bloedsomloop alleen nog maar meer.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog wel meer redenen kan verzinnen.. Wat dacht je van
‘Het zorgt voor een optimaal vakantiegevoel’? Of ‘Het eten is echt geweldig’ 😉 ..

Kortom: een (mid)dag naar de hamam is een perfect idee. Vooral in deze koude wintermaanden is het een absolute aanrader!

Heb jij al eens mogen genieten van een hamambehandeling?

4 gedachtes over “3 redenen waarom je naar de Hamam moet gaan

  1. Nog nooit een hammam bezocht, maar ik neem mezelf altijd voor vaker naar een sauna complex te gaan. Zoo ontspannen. Ik ben niet zo van de ‘gewone’ sauna omdat het gauw te heet is, maar de afwisseling van verschillende baden en sauna’s vindt ik echt genieten.

Geef een reactie

