Het dorpje Preko..

Afgelopen september ging ik met mijn vader 4 dagen naar Zadar.. Tijdens onze laatste dag namen we vanaf Zadar voor nog geen € 2,- per persoon de boot naar het eiland Ugljan (HOE spreek je dit uit?). De boot stopt bij het dorpje Preko en de omgeving hier is prachtig!

Preko

Het eiland Ugljan is zo’n 52 km² ‘groot’ en voor zover ik heb kunnen ontdekken is hier vrij weinig te doen. En hoewel wij alleen hebben rondgelopen en -gehangen in het dorpje Preko, vond ik het hier toch ontzettend mooi. Veel inwoners van Zadar zijn hier vaak te vinden
(of hebben hier zelfs een vakantiewoning) en ik snap helemaal waarom. Wat een rust!

De straatjes in Preko zijn knus, authentiek en verlaten, in de haven dobberen een paar bootjes en hier en daar vind je op straat een inwoner. In mijn post over de Engelse begraafplaats in Malaga vertelde ik al dat ik begraafplaatsen, vooral in het buitenland, fascinerend vind. En ook hier in Preko was dat weer het geval..

Preko3

Wij vonden het zo jammer dat we dit leuke eilandje pas op de laatste dag ontdekten. Als we dit van te voren hadden geweten hadden we onze ‘citytrip’ Zadar zeker gecombineerd met een overnachting in Ugljan. En oh ja.. Ik at hier de lekkerste pizza met ruccola ooooit! 😉

Ben jij wel eens in Zadar of in Ugljan geweest?

 

3 gedachtes over “Het dorpje Preko..

  1. Pingback: Tag: De Reis Top 5 | Maud geniet!

Geef een reactie

