5 redenen waarom je in het voorjaar naar Barcelona moet

Ik ben nu twee keer in Barcelona geweest, waarvan één keer in juni en de andere keer in maart. Beide keren was het uiteraard heel erg leuk, maar sjouwen door deze geweldige stad vind ik in maart toch net wat fijner.. Waarom?

1. Het weer
Uiteraard het weer! Terwijl wij in Barcelona ruim 20ºC hadden (en zelfs mijn zomerjas te warm was), was iedereen in Nederland nog aan het koukleumen. Hoe heerlijk is dat? Barcelona is een grote stad waar echt van alles te doen en te zien is. Ga je in de zomer, dan is het hier enorm warm.. Grote kans dat je dan liever aan het strand ligt, in plaats van al dat moois bekijken.

IMG_2328

2. Weinig toeristen
Beide keren ging ik buiten het seizoen om naar Barcelona. Maar in juni waren er veel meer toeristen. Sterker nog, voor mijn gevoel waren er nu bijna geen toeristen. Heerlijk op je gemakje de stad verkennen, zonder te struikelen over al die andere toeristen.

3. Voorproefje voor je zomervakantie
Als je het mij vraagt.. Een citytrip naar het buitenland is áltijd een goed idee, maar vooral in het voorjaar. Waarom? Ik vind het een heerlijk voorproefje voor de zomervakantie. En terwijl iedereen om je heen vrijwillig naar de sneeuw gaat (oftewel op wintersport gaat), zoek jij alvast de zon op door naar Barcelona te gaan! Stel je voor.. Lekker relaxen op een terrasje met tapas en een wijntje (cava/sangria), picknicken op het strand of in een van de vele mooie parken, een heerlijk zonnetje … Moet ik nog even doorgaan?

IMG_2312
 4. Evenementen
Eerlijk is eerlijk.. Hier kan ik helaas (nog) niet over meepraten, maar ze zeggen dat er in het voorjaar veel leuke evenementen plaatsvinden in Barcelona. Onder andere het feest Semana Santa (pasen) schijnt geweldig te zijn met kleurrijke optochten.

5. Gewoon een goed plan
Ken je de uitspraak ‘ Paris is always a good idea’? Datzelfde geldt eigenlijk ook voor Barcelona. Een paar dagen naar deze prachtige stad is gewoon een heel goed plan! 🙂

Bekijk mijn andere posts over Barcelona eens voor de leukste tips!

5 gedachtes over “5 redenen waarom je in het voorjaar naar Barcelona moet

  1. Goede tip om in het voorjaar te gaan! Ik ben zelf een paar keer in Barcelona geweest. Het is een mooie stad en veel te beleven, maar in het hoogseizoen vond ik alles nogal tegenvallen door de hitte en al die toeristen. Waar ik zelf ook bijhoor natuurlijk.

    • Helemaal met jou eens! Hoewel Barcelona ook in de zomer ge-wel-dig is, is het dan vaak ontzettend warm en (gek genoeg) ook ontzettend druk. In het voorjaar is dat allemaal net wat minder, waardoor je net wat meer kunt genieten :-)!

Geef een reactie

