Accommodatie: Downtown in Zadar via Airbnb

Een weekend naar Zadar, hoe kom je daar nou bij? Nou.. Ik zocht op de website van Ryanair een aantal bestemmingen uit voor een weekend dat al vast stond en liet mijn vader kiezen. Zadar was de enige bestemming waar we ook daadwerkelijk 4 volle dagen hadden (’s morgens heen en ’s avonds terug) en zo werd de keuze gemaakt.

Maar aangezien Zadar niet een hele grote stad is of puur gericht is op het (Nederlandse) toerisme, werd een accommodatie vinden nog een behoorlijke klus. Totdat ik terecht kwam op Airbnb.nl, wat een uitkomst! Via Airbnb bieden mensen (in meer dan 190 landen) hun huis aan om te overnachten. Zo hadden wij al snel een perfecte accommodatie voor ons tripje!

Wij verbleven in Downtown. Dit appartement ligt midden in het centrum van Zadar en is van alle gemakken voorzien. Zo hadden wij twee aparte slaapkamers, een woonkamer, een keuken, een badkamer met handdoeken en WIFI (ook niet onbelangrijk). Vanuit het appartement liepen we zo de winkelstraat in en vanuit daar waren we zo op ‘Narodni Trg’ (oftewel: het plein van de mensen). In ieder geval topplek om een drankje te doen!.

Het appartement was leuk ingericht en alles bij elkaar was de prijs ook nog eens erg leuk. Wij betaalden maar € 168,- voor 3 overnachtingen voor 2 personen. Dit komt neer op € 28,- per persoon per nacht. En dat inclusief servicekosten én een toplocatie!

Mijn eerste ervaring met Airbnb was dus absoluut positief en ik zou het echt iedereen aanraden. Waarom veel betalen voor een hotelkamer als je minder kunt betalen voor een compleet appartement? 😉

Heb jij wel eens een overnachting geboekt via Airbnb? En hoe is jou dat bevallen?

7 gedachtes over “Accommodatie: Downtown in Zadar via Airbnb

  1. Wat gaaf dat je zo’n weekend weg hebt durven boeken. Ik vind het altijd een beetje eng als het niet via een organisatie is. Al weet ik van mezelf dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Het ziet er uit als een paleisje! Zeker voor een weekend weg!

  2. Leuk dat je hier een stuk over schrijft. Toevallig had ik laatst met mijn vriend besproken om ons huis ook op Airbnb te zetten. Voor weinig geld want we hebben alleen maar één heel kleine extra slaapkamer en behalve de badkamer moet de woonkamer en keuken met ons gedeeld worden. Ik heb het er nog niet opgezet. Toch een beetje eng ofzo. Want je weet ook niet wie er komt. Maar misschien ga ik het toch nog wel doen 🙂

    • Wat leuk om te horen Sabine. Ik hoor altijd alleen maar verhalen van mensen die een kamer of huis huren, nooit over iemand die het verhuurt. Ben benieuwd of je dit gaat doen en hoe het bevalt!

    • Toen wij vorig jaar naar Palma de Mallorca gingen, hebben wij dit inderdaad ook via Wimdu gedaan. Vond ik ook ideaal; dit is inderdaad ongeveer hetzelfde :-)!

Geef een reactie

