Valldemossa: een schattig bergdorpje in Mallorca

Vorig jaar april ging ik samen met mijn moeder en zusje naar Mallorca. Hoewel ik al twee keer eerder op vakantie was geweest naar Mallorca, was ik nog nooit in de hoofdstad Palma de Mallorca geweest. Dat werd dus tijd en wat hebben we genoten! Heerlijk om zo’n vrouwenweekend te hebben samen met m’n moeder en zusje (Proost!).

Tijdens deze vier dagen in Mallorca kwam mijn moeder met het idee om een middagje (met de bus) naar Valldemossa te gaan. Valldemossa is een gezellig dorpje midden in de bergen en het ziet er prachtig uit. Alleen de weg er naar toe is de moeite waard, wat een uitzicht!

Valldemossa

Ondanks dat het een klein dorpje is, vind je hier toch behoorlijk wat toeristen. Zij komen hier om onder andere het Kartuizenklooster te bezoeken. Wat hier zo spannend aan is? Vroeger heeft de beroemde componist Chopin hier een paar maanden gewoond.. Wij besloten om het klooster (en de vele fanatieke fietsers) te laten voor wat het is en genoten alleen maar van het dorpje zelf. De leuke smalle straatjes en het kleine knusje marktje waren ontzettend leuk en de kip die ik hier op een van de vele terrasjes at was voortreffelijk!

Ben jij wel eens in Valldemossa geweest?

 

5 gedachtes over “Valldemossa: een schattig bergdorpje in Mallorca

  1. Überhaupt nog nooit op Mallorca! Stond bij mij altijd te boek als party eiland of grijze massa uit Duitsland, al naargelang het seizoen… laatst toevallig een docu over Mallorca gezien en sindsdien is mijn beeld wel veranderd…

  2. Jammer dat je er zo’n beeld van hebt. Want zo is het absoluut niet :-)! Mallorca heeft juist heel veel verschillende kanten en het ene is nog mooier dan het andere!

    • Wat leuk om te horen zeg! Ik weet dat het toeristisch is, maar toen wij hier waren was het gelukkig lekker rustig. Ik vond ’t lekker Spaans inderdaad, hihi.

  3. Pingback: Plog: Palma de Mallorca | Maud geniet!

Geef een reactie

