Hotspot: Jb Bussink Deventer Koek

Tijdens ons laatste weekendje weg met z’n tweetjes waren we ook een dagje in Deventer. Deventer is en blijft een prachtige stad. Het schattige centrum heeft enorm veel sfeer en ik kom hier dan ook graag! Een leuke hotspot in Deventer is de winkel ‘Bussink Deventer Koek’.

De Deventer Koek is een heerlijke kruidkoek en wordt al meer dan 400 jaar, met een geheim recept, gebakken. Ik ben nogal een lekkerbek en vind ook de Deventer Koek heerlijk, dus voor mij een goede reden om het winkeltje eens te bezoeken.

Het winkeltje is gevestigd in een mooi monumentaal pandje uit circa 1850. Het is er klein, knus en schattig ingericht. Je hebt het gevoel alsof je hier weer terug in de tijd gaat. Niet alleen staat de winkel vol met de lekkerste producten van Jb Bussink, ook vind je hier diverse souvenirs en oud reclamemateriaal. Als je het mij vraagt is het alleen daarom al de moeite waard om een bezoekje te brengen!

Achterin het winkeltje zijn ook nog een paar tafeltjes voor de thee- en koffieschenkerij. Hier kun je onder het genot van een kopje koffie of thee zelf de Deventer Koek proeven. Met mooi weer kan dit overigens ook gewoon op het terras!

De Deventer Koek is er in verschillende smaken. Ze leken me allemaal ontzettend lekker, maar ik koos uiteindelijk voor de Deventer Koek met extra honing. Jammie, nu kan ik er thuis ook lekker van genieten! Heerlijk bij een kopje thee bijvoorbeeld.

Je vindt Jb Bussink Deventer Koek aan de Brink 84 in Deventer.

3 gedachtes over “Hotspot: Jb Bussink Deventer Koek

    • Deventer is ontzettend leuk. Gelukkig is het voor ons redelijk dichtbij 🙂 Nederland heeft zoveel moois te bieden! Inderdaad jammer om dat allemaal niet te ontdekken..

      Als ik jou was zou ik de Deventer Koek maar heel snel proberen, als je gek bent op kruidkoek tenminste 😉 .. Heb je meteen een goed excuus om naar Deventer te gaan!

Geef een reactie

