Plog: Palma de Mallorca

Alweer een jaar geleden ging ik met mijn moeder en zusje een lang weekend naar Palma de Mallorca. Hoewel ik al een paar keer op Mallorca was geweest, had ik de hoofdstad nog nooit bezocht. Veel mensen vinden het eiland Mallorca (te) toeristisch. Maar als je het mij vraagt is de hoofdstad Palma absoluut de moeite waard. Wat een prachtige stad!

We vlogen met Ryan Air en huurden een appartement via Wimdu. Door de vlucht en de accommodatie apart te boeken, werd het een lekker goedkoop reisje. Altijd leuk natuurlijk! Als we vanuit ons appartement naar het centrum liepen, kwamen we langs de haven. Leuk! Er is altijd van alles te doen in zo’n haven en die grote boten blijven fascinerend.IMG_0838

We struinden door de knusse straatjes en bekeken een aantal bezienswaardigheden, waaronder de Kathedraal La Seu. ’s Avonds aten we bij het beste Italiaans restaurant OOIT. Namelijk bij Piccola Italia, met als hoogtepunt de pastakeuken. Toekijken hoe je pasta vers gemaakt wordt door een ‘opaatje’ is toch geweldig?

Kathedraal La Seu - Mallorca

We zaten regelmatig op Plaza Mayor. Dit pleintje heeft een aantal terrasjes waar je heerlijk neer kunt ploffen om een drankje te doen, een paar tapas te eten en vooral mensen te kijken.

We gingen winkels in en uit (want hé.. het blijft wel een vrouwenweekend) en wat dat betreft ben ik echt een held. Over het algemeen vind ik het zonde om in het buitenland alle kledingwinkels af te gaan. Maar tussen alle kledingwinkeltjes kwamen we ook een aantal leuke winkeltjes tegen vol met Spaanse lekkernijen!

Het openbaar vervoer is goed geregeld in en om de hoofdstad. Met de bus gingen we een middagje naar Valldemossa. Dit (best wel toeristische) schattige dorpje ligt midden in de bergen en straalt veel sfeer en charme uit. Leuk uitstapje!

Valldemossa

Ons laatste dagje brachten we door aan het strand. Met de bus was dit zo’n 20 minuutjes en kwamen we uit bij een strandje waar het lekker rustig was. Heerlijk om eind april aan het strand te liggen en te dromen over de volgende (strand)vakantie.

Voor je het weet zijn de paar dagen alweer om en ben je alweer thuis. Sterker nog, voor je het weet ben je alweer een jaar verder (en hoogzwanger)! Mocht je op zoek zijn naar een leuke citytrip in het voorjaar, denk dan vooral aan Palma de Mallorca.