Hotspot: El Pimpi in Malaga

Eerder vertelde ik al over mijn nieuwe grote liefde, Malaga. Ik kan er niks aan doen, maar ik heb nog steeds enorme heimwee naar deze geweldige stad. Bodega bar El Pimpi staat niet voor niks genoemd in elke reisgids, dus deze hotspot mag je niet missen tijdens een tripje naar Malaga! Sterker nog: als je het mij vraagt, ben je niet echt in Malaga geweest als je niet bij El Pimpi bent geweest.

Vele (Spaanse) beroemdheden kwamen al eerder in deze bar en plaatsten een tekst op de vele houten wijnvaten. Onder andere Picasso’s dochter Paloma kwam hier, maar ook Rafael Nadal en Carmen Thyssen hebben hier hun krabbel achtergelaten.

Malaga, El pimpi

De inrichting van deze bodega bar is knus en heeft veel sfeer. Langs de lange bar vind je diverse foto’s van alle beroemdheden die hier geweest zijn. Naast een lekker verkoelend drankje, kun je hier ook heerlijke tapas bestellen. Tapas zijn een belangrijk onderdeel van de Andalusische (culinaire) geschiedenis. Tapas staat in Andalusië voor eten en met elkaar omgaan. Ik sluit me daar volledig bij aan! Ik vond het broodje Catalana heerlijk (alleen daarom heb ik al heimwee)! Dit is een redelijk ‘simpel’ broodje met serranoham, tomaat en ui.

Behalve de inrichting in de bodega bar, is ook het terras erg leuk. Wanneer je hier een tijdje zit, zul je zien dat er regelmatig een bruidspaar langskomt om een aantal foto’s te maken bij El Pimpi. Het maakt niet uit welk moment van de dag je naar El Pimpi gaat, houd er rekening mee dat het hier altijd gezellig druk is..

Je vindt El Pimpi aan de Calle Granada 62. Schuin tegenover het Romeinse theater.

Geef een reactie

