Wishlist: De Azoren

Ik reis graag en wil zoveel mogelijk van de wereld zien. Eerlijk toegegeven: mijn wishlist is enorm! Op mijn wishlist staan reizen variërend van realistisch tot gebeurt-waarschijnlijk-nooit. In de categorie ‘realistisch’ staan de Azoren enorm hoog!

De Azoren is een eilandengroep in de Noord-Atlantische Oceaan, behoort tot Portugal en bestaat uit 9 (bewoonde) eilanden. Alle eilanden hebben een vulkanische oorsprong en daardoor is de natuur er geweldig!

Bron fotowww.azorenonline.nl

Wat lijkt mij dan nou zo geweldig aan de Azoren? En hoe zie ik een vakantie hier voor me? De Azoren is een ideale vakantie voor diverse activiteiten. Bijna al deze activiteiten zijn sportief en hebben te maken met de geweldige natuur hier.

Walvissen en dolfijnen spotten
De Engelse krant Sunday Telegrapfh heeft (in 2010) de Azoren uitgeroepen als één van de beste plaatsen om walvisachtigen te spotten. Rond de Azoren kunnen zo’n 25 verschillende soorten worden gespot! Dit varieert van blijvende soorten tot treksoorten.

Duiken
Ik heb één keer eerder gedoken en dit vond ik geweldig! Op de Azoren heerst een zacht klimaat met heerlijke zeetemperaturen. Daarnaast is het water hier enorm helder, vind je hier verschillende soorten vissen en schijnt de vulkanische bodem onder water hier erg fascinerend te zijn.

Canyoning
De Azoren heeft een bergachtig landschap en het barst er van de watervallen. Een topcombinatie wat canyoning betreft! Tijdens deze sport ben je aan het wandelen, klimmen, springen, zwemmen en abseilen. De eilanden Sao Miguel, Santa Maria, Sao Jorge en Flores beschikken over de beste plekken voor canyoning in de Azoren. Onder begeleiding van een gids kan iedereen, van amateur tot prof, deze toffe sport beoefenen.

CANY Ribeira dos Ilheus medio - 23-01-11 - www.westcanyon.net 050

Bron: www.azoreschoice.com

Paardrijden
Ik ben gek op tradities en met name in het buitenland vind ik ze elke keer weer interessant. Op de Azoren is paardrijden eerder een traditie dan een sport, dus een ritje op een paard mag niet ontbreken!

Zweefparachutisme
Dit is sowieso iets wat nog op mijn wishlist staat, waar dan ook. Maar als ik mag kiezen, lijken de Azoren mij een uitstekende plek!  Hoe de wind ook staat, er is altijd wel een plekje op de Azoren waar je kunt opstijgen of landen. Het lijkt me prachtig om in de lucht te zweven en te genieten van de stilte. Je voelt je even helemaal vrij en kan alleen maar genieten van een prachtig landschap!

parapente_nas_sete_cidades

Bron: www.visitazores.com 

Uiteraard valt er nog veel meer te beleven op de Azoren. Je vindt hier namelijk ook diverse ananasplantages en wijnranken. Op het eiland Sao Miguel vind je ook een theeplantage, de enige van Europa! Je kunt op ieder eiland prachtig wandelen en fietsen, maar ook heeft elk dorpje/stadje zijn eigen cultuur en valt er van alles te zien. De keuken schijnt hier heerlijk te zijn en er zijn diverse bronnen die goed zijn voor je gezondheid.

Ben jij wel eens op de Azoren geweest?

11 gedachtes over “Wishlist: De Azoren

  1. Ik. Wil. Hier. Naar. Toe. WAUW! Wat een onwijs gave plek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk nog nooit bij stil heb gestaan, maar hoe mooi is het hier?! En wat een gave dingen kun je hier doen zeg! Helaas mag ik waarschijnlijk nooit meer duiken na mijn klaplong (weeeeeeeeeh, echt hoor, wie verzint dat), dus ik zal helaas de bodem niet van dichtbij kunnen zien. Balen, want duiken vond ik echt heel leuk om te doen. Ik ben gek op eilanden van vulkanische oorsprong, dat heeft zoiets aparts. Waarschijnlijk ook omdat wij het hier in Nederland niet hebben. Ik heb er ook een nieuwe wishlist bestemming bij!

    • Hahah, ik oooook! Zo mooi allemaal, hihi! Balen dat je waarschijnlijk nooit meer mag duiken, oneerlijk! Gelukkig is snorkelen ook heel mooi om te doen, misschien maakt dat het een beetje goed? De Azoren bieden in ieder geval ook nog heeeel veel ander moois!

  2. Ik ben er een paar jaar geleden geweest! Naar verschillende eilanden en op elk met een huurauto. Het is er supermooi en vooral heel stil. Er zijn weinig winkels, restaurant en supermarkten. Die moet je echt zoeken, met name als je buiten de hoofdplaats op elk eiland verblijft. Het is er echt heel mooi! Veel plezier alvast! 😀

  3. Hoi Maud,
    Ja, ik ben ook fan van de Azoren! Verschillende keren naar S. Miguel geweest. Mocht je het leuk vinden om meer te lezen over theeplantage, ananasplantage, heerlijke warmwaterbaden en stoofschotel in vulkanische ondergrond…. neem kijkje op mijn site. Veel plezier met het voorbereiden van deze reis! Je moet echt gaan hoor! 🙂

  4. Ook ik ben weg van de Azoren en heb er ook een site over opgezet. Omdat ik veel vragen kreeg heb ik die inmiddels uitgebouwd tot een reisportaal.
    Ik was er diverse keren en ontdekte steeds weer nieuwe dingen. De eilanden zijn gelukkig (nog) niet overlopen met toeristen en de mensen zijn enorm gastvrij.

Geef een reactie

