Boek: Rudolph’s Bakery

Sinds ik zwangerschapsverlof heb (en dus zeeën van tijd over heb), staat hier bijna de hele dag de televisie aan. En wel op de zender 24Kitchen. Ik ben gek op lekker eten, maar koken was nooit zo mijn ding. Waarom niet? Ik neem er de tijd niet voor en raak dan nogal gestrest 😉 Maar nu ik behoorlijk wat tijd over heb, vind ik koken en bakken opeens hartstikke leuk. Ik ben dan ook helemaal fan geworden van het programma Rudolph’s Bakery. En het leuke is: er is ook een kookboek van!

IMG_2954

Het kookboek is prachtig. Het heeft een stevige kaft, een stoffen rug en mooie gouden details. De recepten zijn voorzien van de mooiste foto’s, een duidelijke ingrediëntenlijst en de bereidingswijze staat netjes stap voor stap aangegeven. Daarnaast staat het boek vol met handige tips! Hoe krijg je de taart mooi uit de vorm? Hoe ga je om met de chocolade? En hoe controleer je de gaarheid? Dit en andere (variatie)tips vind je op de diverse pagina’s.

Het boek heeft verschillende hoofdstukken: van koekjes en cakes tot taarten en hartige recepten. Er is ook een hoofdstuk ‘Eerste Hulp Bij Bak Ongelukken (EHBBO)’, ideaal ;-)! Het leuke van dit boek is dat er een persoonlijk tintje aan zit. In het begin van het boek vertelt Rudolph over zijn jeugd en hoe het allemaal begon, tussendoor vind je onder andere tekeningen die hij heeft ontvangen en vertelt hij een aantal leuke herinneringen.

IMG_2923Toen ik dit boek kreeg van vriendjelief, ben ik meteen aan de slag gegaan. Waar ik mee moest beginnen? Ik had geen idee, alles ziet er zo heerlijk uit in dit boek! Ik maakte onder andere de pindakoeken, de spritsen en de candybar-cake. En ze zijn allemaal net zo lekker als dat ze er uit zien! Gelukkig staan er heel veel lekkere recepten in, dus ik kan voorlopig lekker blijven bakken!

2 gedachtes over “Boek: Rudolph’s Bakery

  1. Pingback: Genietmomentjes – mei 2015 | Maud geniet!

  2. Pingback: Tag: Something about food | Maud geniet!

Geef een reactie

