Throwback Travel: Londen 2013

In de categorie Throwback Thursday maak ik een subcategorie aan, namelijk Throwback Travel! In deze categorie gaat het vooral om nagenieten, want het zullen allemaal tripjes of vakanties van een tijd(je) geleden zijn. Dit keer.. Londen in 2013!

Londen

In 2013 woonde mijn zusje voor haar stage een half jaar in Londen. Ze liep stage bij één van de 11 Novotel hotels in Londen, bij Novotel Londen Tower Bridge. Een prachtig hotel midden in het financiële centrum van Londen, dichtbij de Tower Bridge en met maar liefst 203 kamers. Mijn moeder en ik hadden zin in een vrouwenweekend en besloten mijn zusje op te zoeken in Londen. En natuurlijk misten we haar ook enorm! We vonden goedkope vliegtickets (lang leve RyanAir) en sliepen bij mijn zusje in huis.

Novotel Londen

Wij gingen in april 2013 bij mijn zusje op bezoek. Zij woonde hier toen al een maand of 3, dus een betere gids konden wij op dat moment niet vinden ;-). Hoewel mijn zusje tijdens deze dagen af en toe wel moest werken, liet ze ons haar leukste plekjes (en heel veel andere toeristische plekken) in Londen zien.

M&M's Londen

Zo liepen we over de Tower Bridge, bekeken we de Big Ben en het Buckingham Palace. We liepen door Chinatown, struinden door de wijk Camden en de Camden Market. Uiteraard brachten we (als rasechte toeristen) een bezoekje aan de M&M’s shop. We winkelden op Oxford Street en bekeken Piccadilly Circus en de Londen Eye.

Buckingham Palace

Maar ook doken we regelmatig leuke tentjes in. Als mijn zusje heimwee had naar Nederland, dronk ze een drankje bij ‘De Hems’. Dit is een Nederlands café in de wijk Soho. Hier kun je genieten van bitterballen, frikadel speciaal en Nederlandse drankjes. Het barpersoneel is Nederlands, maar toch is het sfeertje net als andere Engelse cafés. Wij dronken hier een aardbeienbiertje (ja echt) en aten natuurlijk bitterballen, hihi. Proost!

De Hems, Londen

De leidinggevende van mijn zusje was zo lief om ons uit te nodigen voor een ontbijt, terwijl mijn zusje aan het werk was. Hartstikke leuk! Zo konden wij toch mijn zusje (aan het werk) zien en ook nog eens genieten van een heerlijk Engels ontbijt. Overal was aan gedacht en we werden geholpen door mijn zusje. Toen wij het ontbijt op hadden, was zij klaar met werken en konden we weer verder op de toeristische toer :-).

londen

We hebben een heerlijk (lang) weekend gehad met z’n drietjes en het was geweldig om te zien hoe mijn zusje daar haar leventje leefde. Maar toch ben ik ontzettend blij dat ze nu gewoon weer in Nederland woont ;-). En ik moet eerlijk toegeven dat Londen niet helemaal mijn stad is. Maar toch staat er wel weer een tripje naar Londen op de planning aan het einde van dit jaar (jup, samen met mijn zusje!).

 

2 gedachtes over “Throwback Travel: Londen 2013

  1. Leuk, zo’n uitje met je moeder om je zusje te verrassen! Ik ben vaak genoeg in Londen geweest maar iedere keer slechts een paar uurtjes vanwege het werk van vriendlief, dus wil er nog steeds een lang weekend naar toe maar het komt er steeds niet van omdat andere steden me dan weer mee trekken…

Geef een reactie

