Review: E-reader Kobo Aura

Ik ben gek op lezen. Dit jaar heb ik mezelf zelfs een doel opgelegd om maar liefst 20 boeken te lezen in 2015. Inmiddels ben ik bezig in het twaalfde boek, dus ik loop prima op schema. Eerlijk toegegeven vind ik lezen uit een ‘echt’ boek het fijnst, maar een tijdje terug heb ik een e-reader gekregen van vriendjelief en ook dat bevalt heel goed! Ik had niet heel veel eisen en heb uiteindelijk gekozen voor de e-reader Kobo Aura. Wat een fijn dingetje!

kobo aura, ereader,

Voordelen
De e-reader heeft veel voordelen en het ‘echte’ boek mis ik bijna niet meer. De Kobo Aura is licht, ligt perfect in (mijn kleine) hand en heeft voldoende geheugen voor veel boeken. Daarnaast vind ik de achtergrondverlichting erg fijn en gaat de batterijduur gelukkig lang mee. Ook niet onbelangrijk: ook in de zon is alles nog goed leesbaar en ook het lettertype en -grootte is aan te passen. Daarnaast is het hoofdmenu erg makkelijk.

Nadelen
Voor mij heeft de Kobo Aura geen nadelen. Hoewel ik achteraf toch beter de Kobo Aura H2O had moeten kiezen. Die e-reader kan namelijk ook tegen water en dat is helemaal ideaal natuurlijk. De Kobo Aura wordt geleverd met alleen een USB-kabel, zodat je de e-reader moet opladen via je laptop of pc. Neem je je e-reader mee op vakantie, dan is het handig om er een stekker met USB-aansluiting bij te kopen.

2 gedachtes over “Review: E-reader Kobo Aura

  1. Jaa, liefde voor e-readers. Ik heb een Sony, die inmiddels niet meer gemaakt wordt, maar ben er dik tevreden mee. Hij gaat al 3 jaar mee en in die jaren heb ik meer gelezen dan ooit!

Geef een reactie

