Film: De Reünie

Mijn vriendinnetje en ik zijn gek op Nederlandse films, op góede Nederlandse films. Daarmee bedoel ik geen films a-la Costa of Volle maan (no offense). Het was alweer een tijdje geleden dat we naar de bioscoop waren geweest, dus besloten we om naar De Reünie te gaan.

film de reunie

De film is gebaseerd op het gelijknamige boek van Simone van der Vlugt.Wanneer Sabine (gespeeld door Thekla Reuten) na een burn-out weer op haar werk komt, merkt ze dat alles is veranderd. Zowel haar collega’s als haar leidinggevende behandelen haar niet correct, behalve Olaf (gespeeld door Daan Schuurmans). Olaf kent ze nog van de middelbare school en hij neemt haar na haar eerste werkdag al mee uit eten. Al snel begint ze iets voor hem te voelen en probeert ze haar oude leventje weer op te pakken.

Niet veel later krijgt ze een uitnodiging in huis voor een reünie van de middelbare school. Door deze uitnodiging komen er weer veel nare herinneringen naar boven, namelijk de verdwijning van haar beste vriendin Isabel. Het is ruim twintig jaar geleden en nog altijd is ze niet gevonden. Beetje bij beetje herinnert Sabine zich steeds meer van de bewuste dag dat Isabel verdween..

Review
De reünie is een spannende thriller. In de film wordt er veel geswitcht tussen het heden en het verleden. In het begin vond ik dit best lastig en had ik daar niet echt het geduld voor. Tot aan de pauze vond ik de film zelfs een beetje tegenvallen. Toch bleven we kijken, want ik wilde natuurlijk weten hoe het afloopt. Achteraf vond ik het toch een mooie film met een verrassend einde.

Nieuwsgierig? Bekijk hier de trailer!

Een gedachte over “Film: De Reünie

  1. Pingback: Genietmomentjes – juli 2015 | Maud geniet!

Geef een reactie

