Tag: Something about food

Regelmatig kom ik op de site van Marcella een leuke tag tegen. Zo ook de tag ‘Something about food’. Toevallig ben ik gek op lekker eten, dus wil ik deze tag maar al te graag overnemen!

IMG_0390

Als je iedere dag nog maar een soort gerecht als avondeten zou mogen eten, wat zou dat dan zijn?
Ik ben gek op pasta’s en dan in alle soorten en maten. Pizza’s ook trouwens. En ovenschotels. En en en.. Tsja, laten we het maar gewoon houden op elke dag Italiaans 😉

Welk drankje bestel jij altijd in een restaurant?
Vaak is dit een ice tea of een ice tea green. Maar ik moet toegeven dat ik ook echt kan genieten van een lekker wijntje. Vooral als de wijn precies bij het gerecht past. Dan komen de smaken zo veel meer tot hun recht!

Wat was vroeger je lievelingseten?
Vroeger was ik al gek op spaghetti, maar ook zuurkoolschotel was een grote favoriet. Nog steeds wel trouwens. Jamm!

Wat is het laatste dat je hebt gegeten of hebt gedronken?
Gisteravond aten we spaghetti met kip, pesto, groentes en een saus van crème fraiche en witte wijn. Maar dit artikel wordt gepubliceerd in de morgen. De kans is groot dat ik dan net een boterham met filet american en een glas optimel op heb!

Als jij mag kiezen waar je uit eten wil, waar ga je dan naartoe?
Naar de Mexicaan of naar de Griek. Thuis kook ik ook wel eens Mexicaans, maar het échte Griekse eten lukt mij thuis nooit (zelfs niet met kruiden uit Griekenland). Ik ben overigens ook gek op tapas!

Wat lust je écht niet?
Er is niet veel dat ik écht niet lust, behalve bloemkool. Ik kan er niks aan doen, maar ik word al misselijk van de geur.

Om welk gerecht sta jij bekend?
Ik moet toegeven dat ik er meer om bekend sta dat ik niet echt een ster in de keuken ben.. Wel vind ik het heel leuk om te experimenteren met verschillende pasta-sauzen én ben ik gek op bakken.

Chips of chocolade?
Oh jeetje, moet ik hier echt uit kiezen? Dat is echt mission impossible! Ik ben een enorme snaaierd. Overdag snaai ik meer in koekjes en chocolade, terwijl ik ’s avonds nauwelijks van de chips af kan blijven.

Wat eet jij het liefst in de bioscoop?
Nacho-chips! Maar ik moet zeggen dat M&M’s er ook altijd wel in gaan, hihi.

Wat lustte je vroeger nooit, maar nu wel? En hoe komt dat?
Vroeger vond ik witlof echt verschrikkelijk, terwijl ik het nu heerlijk vind! Hoe dat komt? Geen idee.. Ze zeggen dat je smaak eens in de zoveel jaar verandert, maar in hoeverre dat ook waar is…

Vis of vlees?
Hier moet ik duidelijk kiezen voor vlees. Ik ben namelijk enorm allergisch voor vis. Al zo lang ik mij herinner is het voor mij levensgevaarlijk om vis te eten. Ik heb daardoor ook geen idee hoe vis smaakt. Gelukkig mag ik wel schaaldieren, ik ben gek op garnalen en mosselen!

Welke dingen zou je nog willen ‘leren’ eten of drinken?
Volgens mij hoef ik niks meer te ‘leren’. Ik lust alles wel :-). Wel zou ik graag meer willen leren over wijnen. Welke wijn past nou goed bij welk soort eten?

Wat eet jij het liefst als ontbijt?
Oh, dit verschilt enorm. De ene keer sla ik het ontbijt over (ja, heel slecht. Ik weet het!). De andere keer eet ik graag een bak yoghurt met muesli, noten en fruit. En een week later eet ik gerust een boterham of knäckebröd. Af en toe gaan we ontbijten in Duitsland, dan eet ik van alles een beetje, hihi.

Als je moest kiezen: alleen nog maar voorgerechten of hoofdgerechten eten?
Oh, dan kies ik voor alleen nog maar hoofdgerechten! Voorgerechten zijn altijd zo klein 😉

Je staat voor het snoepschap in de supermarkt. Welk snoepje kies je uit?
Je zult mij niet snel voor het snoepschap vinden, te verleidelijk en ik kan nooit kiezen. Maar ik ben gek op de yoghurtsnoepjes van Katja. Zo’n zak eet ik gerust in één keer op, ik vind ze zó lekker!

Geef een reactie

