Voorpret: Een weekje Chios!

Nog eventjes wachten en dan mogen wij genieten van een welverdiende vakantie. Dit keer gaan we niet met z’n tweetjes, maar lekker met z’n drietjes op vakantie! Voor het eerst mag ons kleine meisje mee. Wij zijn gek op Griekenland, dus het is dan ook geen verrassing dat we wederom naar dit prachtige land gaan; namelijk naar Chios. Dit zal het zesde Griekse eiland zijn wat we gaan ontdekken. Ik heb er zo veel zin in!

Chios Karfas

Het strand van Karfas

Klik op de afbeelding voor de bron

Hoewel andere Griekse eilanden iets hoger op mijn wishlist staan, was Chios budget technisch toch een betere keus. Tot mijn verbazing blijkt dit het vijfde grootste eiland van Griekenland te zijn! Ik heb mij laten vertellen dat Chios een afwisselend eiland is. In het noorden vind je vooral bergen en rotsen, terwijl het in het zuiden juist vlak (en erg vruchtbaar) is. In het zuiden vind je dan ook de wereldberoemde Mastiekbomen. Deze bomen groeien alleen op Chios (!) en produceren een speciaal soort hars.

Zelf verblijven wij in de populairste badplaats van Chios, namelijk Karfas. Karfas ligt op zo’n 6 kilometer van Chios stad en heeft een prachtig zandstrand. Verder vind je hier een mooie boulevard met diverse restaurantjes, winkeltjes en taverna’s.

De haven van Chios stad

De haven van Chios stad

Klik op de afbeelding voor de bron

Wat precies onze plannen zijn deze vakantie, durven we nog niet te zeggen. We gaan voor het eerst op vakantie met Fenne (2,5 maand oud) en dan ook nog vliegen. Ik vind het allemaal best spannend en heb geen idee hoe het allemaal gaat lopen. Wel is het de bedoeling dat we een beetje het eiland gaan verkennen!

Tips voor Chios en/of voor het reizen (vliegen) met een baby zijn uiteraard altijd welkom!

6 gedachtes over “Voorpret: Een weekje Chios!

  1. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van dit eiland had gehoord! Ik ben ooit op Kreta geweest en vond dat toen zeker een heel mooi eiland. Rhodos staat ook nog wel op mijn wishlijstje, dus wie weet ooit…

Geef een reactie

